Metro

Handel, Retail & Logistiek | Metro

Metro

Van professionals voor professionals

Metro Cash & Carry bedient zakelijke klanten en grootverbruikers met een breed assortiment vanuit meer dan 500 Makro- en Metrovestigingen in 28 landen. Wereldwijd telt het concern dat marktleider is zo’n 77.000 medewerkers. Metro Cash & Carry Nederland B.V. is onderdeel van de Duitse beursgenoteerde METRO Group en voert de merken Makro en Mediamarkt met 17 Makro en 50 Mediamarkt vestigingen in Nederland.

Naar tevredenheid hebben specialisten van CIMSOLUTIONS voor Metro Cash & Carry Nederland aan diverse projecten gewerkt als informatieanalist, functioneel en technisch applicatiebeheerder, software ontwerper, software ontwikkelaar en tester. Projecten zijn op een CDM (Oracle Custom Development Method) manier uitgevoerd, waarbij in nauw contact met eindgebruikers software is ontwikkeld:

  • Voor de implementatie van het online channel voor de Horeca Bezorg-service is een kortingsapplicatie ingevoerd. Met deze nieuwe applicatie worden de verschillende kortingen automatisch gesynchroniseerd met de nieuwe webshop.
  • In een complex applicatie landschap, bestaande uit verschillende geïntegreerde klanten- en kassasystemen, is een spaarprogramma geïntroduceerd voor alle klanten.
  • Voor alle onderdelen van het Makro Business Systeem (MBS) is applicatiebeheer verricht en zijn uitbreidingen gerealiseerd. Het systeem bestaat uit een hoofdkantoor-, een vestigings- en een intranetgedeelte.
  • Makro verzorgt jaarlijks meer dan 1,1 miljoen feestpakketten en eindejaarsgeschenken. Het functioneel en technisch applicatiebeheer van de maatwerk programmatuur voor feestpakketten is verzorgd. Fiscale regelgeving is de afgelopen jaren veelvuldig aangepast met als gevolg wijzigingen aan programmatuur.
  • Applicatiebeheer voor het financieel systeem PATR (Personeels Administratie en Tijd Registratie) en er is ondersteuning verleend bij de conversie naar SAP HR (Human Resource).
  • Softwareontwikkeling voor het proces ‘nullen schieten’ in de winkel, waarbij door het scannen van schapkaarten informatie over lege schappen wordt verzameld om zo de kwaliteit van de voorraadinformatie en het vulproces te verbeteren.
  • Intranet Supplier Scorecard gemaakt met KPI’s op verschillende disciplines binnen Metro. Aan de hand hiervan worden Service Level afspraken met leveranciers bewaakt en geanalyseerd.
  • Via intranet toegankelijke Supply Chain Management rapportage ontworpen en ontwikkeld.
Sidebar: 
no